Skip to Menu Skip to Search Contactaţi-ne Romania Site-uri web şi limbi străine Skip to Content

Să lucrezi vreme de 17 ani în aceeași companie este deja o performanță  într-o economie dominată de schimbări. Dar să dublezi numărul de angajați, cifra de afaceri și profitul companiei în mijlocul crizei, este deja  remarcabil.

 Pentru  Dan Marinescu, directorul general al SGS România, secretul este identificarea de servicii noi, de nişă, cum ar fi PTO Port Terminal Operation, pentru industria de petrol și gaze. Un alt factor de success este colaborarea deosebită  cu Business Managerii, altfel spus munca în echipă şi susţinerea angajaţilor.

  Grupul  SGS este un  gigant la nivel  global. Ce loc ocupă sectorul energetic în portofoliul SGS România?

Sectorul  energetic   este  “driving force”pentru economia românească  și contribuie semnificativ la redresarea  economică  după  2011.  Investițiile din acest sector, atât în domeniul energiei convenţionale şi în special petrol şi gaze, cât şi în cel ale energiei regenerabile, au atras  un număr de investitori care aveau nevoie de consultanţă locală, în principal legat de cerinţele legale. Provocările cu care se confruntă companiile nu sunt neapărat specifice sectorului energetic. Una dintre acestea se referă la managementul riscului încă din faza de concepţie a unui proiect; mă gândesc  la riscurile strategice, economice, financiare şi operaţionale.

Apoi, este stabilirea unei strategii coerente de management al proiectului pe durata  principalelor faze de realizare a proiectului, de la proiectare și dezvoltare, la aprovizionare, construcţie  şi instalare, PIF şi operare. În fine, este o provocare să asiguri conformitatea cu cerinţele de calitate, mediu, sănătate securitate ocupaţională şi cu cerinţele legale. Toate aceste în condiţiile unui raport calitate preț corect!

  Ce tip de expertiză deţine SGS şi poate pune la dispoziţie partenerilor din industria energetică?

Există mai multe grupuri de actori implicate într-un proiect de investiţii care au nevoie de servicii de evaluare și inspecţie independente pe care le oferă SGS  , precum investitori, dezvoltatori/beneficiari, finanţatori și  antreprenori. Pentru acestia SGS oferta servicii pe tot ciclul de viata al unui proiect. SGS oferă servicii specializate  pentru  întregul flux al produsului petrolier şi gazelor naturale, de la pro- cesare, depozitare, transport, distribuţie  şi  retail  în  scopul creşterii eficienţei şi al siguranţei in operare. Aceste servicii cuprind prospectii cantitative si calitative pentru produse petroliere transportate, calibrare rezervoare, controlul pierderilor, Cargo Treatments, Seal of Quality, Emergency Response Services.De asemenea SGS oferta servicii de management al terminalelor de produse petroliere.    

  Care sunt cele mai interesante proiecte în care este implicat SGS?

 Având în vedere diversitatea de domenii în care activează  SGS, avem mai multe proiecte importante,  dar referindu-ne la domeniul energetic provocările pe care le-au adus serviciile de management al terminalelor de livrare produse petroliere sunt cele mai interesante. În acest sens, primul proiect cu care am început în 2010, a fost preluarea prin externalizare de la cel mai mare producător și distribuitor de carburanți din România a managementului primului terminalul de produse petroliere. Aceasta a constat în preluarea activelor şi personalului şi desfăşurarea activităţilor specifice de descărcare şi încărcare produse petroliere. În 2014, am extins această activitate prin preluarea de la aceeași companie a unui al doilea terminal, în aceleaşi condiţii de preluare active şi personal. În total, administrăm acum o capacitate totală de depozitare de 38.000 de metri cubi, în terminale modernizate. Un alt tip de proiect similar este preluarea prin externalizare, a laboratoarelor de analize petroliere (în 2009, respectiv 2012), de la două dintre cele mai mari rafinării din județul Prahova. Prin aceste proiecte,  SGS România a reuşit să introducă pe piaţa locală un serviciu nou dezvoltat de grupul SGS şi anume PTO (Port Terminal Operation), fiind în prezent singurii care oferim în România acest tip de servicii. Acest lucru ne-a permis extinderea paletei de servicii în domeniul analizelor de laborator prin dezvoltarea analizelor pentru produse petroliere.  

  Care sunt atuurile grupului SGS care au relevanță pe piața din România?

SGS - Societe Generale de Surveillance este liderul mondial în domeniul serviciilor de inspecţie, verificare, testare şi certificare. Are peste 80.000 de angajaţi şi peste 1.650 de filiale şi laboratoare în 160 ţări. În România, la fel ca şi la nivel global, suntem lider de piaţă în toate aceste servicii. SGS are deja o lungă istorie în România. Grupul SGS a apărut în 1878  la Rouen, în Franţa, pentru a oferi servicii asociate comerţului cu cereale. Câteva decenii mai târziu, SGS şi-a început activitatea în România (1922), la Brăila, care era în acea perioadă al doilea port pentru comerţul cu cereale, la nivel mondial, după Chicago. Societatea a funcționat până în 1947, când schimbarea de regim a împiedicat continuarea afacerilor. An de an, grupul SGS și-a diversificat serviciile de inspecţie la testare şi verificare adresându-se diferitelor sectoare economice: industrial, minerale, petrol, gaze şi chimie. SGS România a fost reînființat în 1992,  ca filială a grupului SGS și are acum 550 de angajaţi şi 15 birouri şi laboratoare în toate zonele din țară: Constanţa - laboratoarele din cadrul diviziei  AGRI şi Minerale, Ploiești – două laboratoare pentru  testarea produselor petroliere, Cluj Napoca - laboratorul NDT, Timişoara, Craiova, Piteşti, Iaşi etc. Datorită sinergiilor la nivel de grup , SGS  România oferă clienţilor săi soluţii personalizate pentru toate domeniile de activitate, soluții confirmate  prin acreditări internaţionale şi prin autorizări şi certificări naţionale în conformitate cu legislaţia locală.  

  Care sunt rezultatele activităţii dumneavoastră de care sunteţi cel mai satisfăcut?

În plan personal, cei 17 ani de experienţă în SGS au însemnat realizări acumulate an de an. Am decis să mă alătur echipei SGS, în anul 1997, ca inspector în cadrul Diviziei  IND. Am renunțat la poziția de director pe care o aveam într-o altă societate, pentru că îmi doream să lucrez la o companie mare, în ascensiune, în care puteam construi şi dezvolta afacerea. În 2001  am fost numit Directorul Diviziei Minerale, în 2002  am preluat şi Divizia OGC, iar în 2004  am preluat şi Divizia IND. Din 2009  sunt director general al SGS România.  Din punct de vedere al evoluţiei afacerii, merită precizat că în 1997,  când m-am angajat, SGS avea 50 angajaţi. Ajunsesem la 200  de angajaţi în 2009,  când am preluat funcţia de director general, iar astăzi, avem 550 de angajaţi fulltime, cu o cifra de afaceri și un profit dublu față de 2009. Una din sursele succesului a fost preocuparea de a identifica şi a oferi servicii noi, de nişă, cum ar fi PTO. Un alt factor de success este colaborarea deosebită cu Business Manageri, deci munca în echipă şi susţinerea angajaţilor.    

Care sunt obiectivele dumneavoastră ca director general pentru următoarea perioadă?

 Grupul SGS are o politică activă orientată  spre dezvoltarea organică a fiecărei filiale, cât şi dezvoltarea  prin achiziţie. În acest sens, căutăm noi oportunităţi, noi sectoare în care putem  oferi serviciile companiei. Încă din 1981, SGS este listată la bursa din Zurich, iar în 2010, managementul grupului a comunicat acționarilor un plan de acțiuni menit să ducă cifra de afaceri totală la 8 miliarde de franci elvețieni, în următorii patru ani. Acest obiectiv a fost deja atins, alături de alți doi indicatori cheie: 80.000 de angajați și o marjă de profit de 20%. Și la nivelul României, SGS și-a atins obiectivele, ajungând încă din 2013 la o cifră de afaceri dublă față  de cea din 2010,  cu perspective de creștere și pentru finalul acestui an.